De laatste loodjes

Nog 3 weken en dan strompel ik weer een paar dagen rond als gevolg van de spierpijn. Tenminste, daar houd ik wel rekening mee.

Mijn voorbereidingen gaan minder voorspoedig dan ik had gehoopt, maar dat kan nou eenmaal gebeuren. Wat pijntjes, minder fit, maar niet minder gemotiveerd.

Desalnietemin ga ik er nog altijd vanuit dat ik deze keer mijn doel van 6,5 uur wel ga halen.

 

Tegenslagen

In de afgelopen 6 weken heb ik een hardnekkige schouder/tricep blessure gehad waardoor ik mijn borst niet kon trainen en ook mijn rug moest ontzien. Mijn rug kan ik inmiddels weer trainen en ook de borst kan voorzichtig geprikkeld worden.

 

Niet alles zit tegen

Hardlopen gaat lekker, in maart de halve marathon van Utrecht gelopen. Uiteraard was uitgerekend dát weekend het enige weekend waarin het overdag vroor: KOUD!

Ook andere loopevenementen staan inmiddels op de agenda: Urban Trial Utrecht, Dam tot Dam & Singelloop Utrecht.

 

Focus

De komende 2,5 week gaat de focus volledig weer op de Iron Viking.

Dat betekent harder trainen, vaker trainen (ipv 3x per week, minimaal 5x per week) om helemaal fit en "in shape" aan de start te verschijnen. 

Ik geef toe dat ik ook qua eten de laatste weken niet heb gedaan wat ik had willen (en misschien moeten) doen. Niet dat er bergen met koekjes of chips in zijn gegaan hoor, maar regelmaat was soms ver te zoeken.

Dus ook hierin heb ik inmiddels de nodige veranderingen doorgevoerd. 

Het is niet erg om een keer terug te vallen in minder gezonde gewoontes, zolang je ze maar snel herkent en gelijk weer terug gaat naar de juiste.

 

Oja, zodra de Iron Viking voorbij is, is dat geen enkel excuus om weer terug te vallen in oude, minder briljante gewoontes. Dat geldt niet alleen voor mij met de Viking, maar dat geldt voor iedereen die een doel heeft gehaald.

 

Opgeven is geen optie!